سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار و مقالات مربوط به دستگاه های نظافت صنعتی

دانستنیهای پد اسکرابر صنعتی

در صنعت نظافت وقت طلاست و مدیران و پیمانکاران همواره در تلاشند کار بیشتر را در زمان کمتر انجام دهند. به این ترتیب کارایی و تاثیر گذاری کاری که انجام میشود و تجهیزات مورد استفاده، مهمترین عواملی هستند که میتوانند موفقیت فعالیت های نظافتی را تضمین کنند. برای دستیابی به بیشینه کارایی، مدیران باید کارآمد ترین تجهیزات نظافتی را برای کار خود انتخاب کنند. بعلاوه وقتی دستگاهی یکبار موفق عمل کرد، مهم است که در استفاده های آتی نیز کارایی آن پیوسته ارزیابی شود. در این زمینه تعویض به موقع قطعات و لوازم تجهیزات نظافتی، جهت به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه مهم است. فهمیدن زمان تعویض پد اسکرابر صنعتی یکی از مواردی است که در بحث مدیریت تجهیزات نظافتی اسکرابر و حفظ عملکرد آنها مورد توجه می باشد. در این مقاله در ارتباط با این موضوع توضیحات بیشتری ارائه می شود.




پد اسکرابر چیست؟

اسکرابر یا زمین شوی صنعتی یک دستگاه نظافتی پر کاربرد جهت شستشوی سطوح کف می باشد. این دستگاه بصورت مکانیزه سطوح را شستشو داده و همزمان با شستشو آنرا خشک می نماید. عملیات جدا نمودن آلودگی از سطح و شستن آن توسط برس یا پد اسکرابر انجام می شود. بر خلاف برس ها که برای شستشو استفاده می گردند، پد اسکرابر اغلب برای پرداخت و براق نمودن سطوح کف کاربردی است. جنس پد باید با جنس کفپوش متناسب باشد تا علاوه بر اثربخش بودن فرآیند، آسیبی به پد وارد نشود. پد ها از جنس الیاف طبیعی و مصنوعی ساخته شده و زبر یا نرم هستند. پد اسکرابر با رنگ های روشن برای عملیات های شستشوی کف و پد های تیره تر برای جلادهی سطوح کاربردی هستند.


مقاله : اسکرابر چیست ؟



رنگ بندی پد دستگاه کفشوی

رنگ بندی کلی پد اسکرابر براساس یک استاندارد مشخص انجام می شود. پد ها بطور کلی برای جلادهی، شستشوی روزانه، کفسابی و لایه برداری سطوح کاربردی هستند. پد سفید رنگ بسیار نرم است و برای شستشوی روزانه کاربرد دارد. پد قهوه ای رنگ کمی سخت تر از پد اسکرابر سفید رنگ است و بوسیله آن می توان سطوح را به سرعت صیقل داد. همین طور رنگ های مختلفی از پد تا رنگ مشکی برای کاربرد های مختلف استفاده می شوند. پد سیاه رنگ بسیار ضخیم و زبر است و حذف آلودگی های قدیمی و سایش سطوح غیر حساس بوسیله آن انجام می گیرد.

رنگ بندی انواع پد اسکرابر صنعتی

زمان تعویض پد اسکرابر

در مورد پد های زمین شوی سه مورد کلیدی باید مورد ملاحظه قرار گیرند که نشان خواهند داد عمر مفید پد به اتمام رسیده است. تعویض پد اسکرابر در زمان مناسب کیفیت شستشو و جلادهی را حفظ نموده و از هرگونه آسیب جلوگیری می نماید. در ادامه سه علامتی را بررسی می کنیم که نشان دهنده زمان تعویض پد اسکرابر می باشد.

تغییر عملکرد پد

اگر کیفیت عملکرد پد خوب نباشد، باید آنرا تعویض کنید. اگر آلودگی های روی سطح مثل قبل به خوبی پاک نمیشوند و پد نمیتواند به خوبی لایه­ روی سطح را بردارد، این بدان معناست که یا باید آنرا تعویض کنید و یا از سمت دیگر آن استفاده کنید.

ظاهر نامناسب پد

تغییر ظاهر پد علامت دیگری از زمان تعویض پد اسکرابر می باشد. ظاهر پد و آنچه به چشم میخورد میتواند میزان اثر بخشی آنرا مشخص کند. مثلا لایه بیرونی برخی پدهایی که در حال حاضر در بازار موجود هستند با اسپری پوشش داده شده که با رنگ لایه داخلی پد متفاوت است. وقتی این لایه از بین میرود عاملین نظافت متوجه خواهند شد وقت آن رسیده که پد را تعویض کنند.

زمان تعویض پد اسکرابر صنعتی

زمان تعویض پد اسکرابر صنعتی

فرسایش و آسیب دیدگی پد اسکرابر

فرآیند نگهداری از پدهای زمین شوی نیز به خوبی میتواند گویای این باشد که چه زمان وقت مناسبی برای تعویض آنهاست. نیروی خدماتی در جریان امور نظافت و شستشوی پدها بعد از عملیات نظافتی به راحتی میتواند کارایی پد به سبب آسیب دیدگی­های ناشی از بقایای آلودگی های روی زمین را تعیین کنند.

جمع بندی انتخاب پد اسکرابر و تعویض به موقع ان

هزینه های مرتبط با استفاده نادرست از پدها و تعویض آنها را میتوان با انتخاب یک پد با کیفیت در ابتدای عملیات نظافت به حداقل رساند. استفاده از پد های با کیفیتی که از بهترین مواد اولیه تهیه شده­اند، در طولانی مدت به صرفه جویی در هزینه ها کمک خواهد کرد و نیازی به استفاده همزمان از دو پد برای دستیابی به نتیجه مطلوب نخواهد بود. همچنین دوام و مقاومت یکی دیگر از نکات کلیدی است که در هنگام جستجو برای یک پد کارآمد و تاثیر گذار باید در نظر گرفته شود. پدهای زمین شوی که از جنس الیاف یا پوشش های تهاجمی رزینی هستند باعث میشوند پد در برابر مواد شیمیایی نظافتی مقاوم باشد و آسیب نبیند. با انتخاب پد اسکرابر مناسب برای انجام کار ، درک اهمیت نگهداری و تعویض پد اسکرابر در زمان مناسب، میتوان از کیفیت کلی کار مطمئن بود و بطور همزمان از بازگشت سرمایه نیز اطمینان داشت.