سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار و مقالات مربوط به دستگاه های نظافت صنعتی

جاروبرقی صنعتی و ویژگی های آن

    نظر

جاروبرقی صنعتی به منظور جمع آوری ذرات از روی سطوح کف در محیط های خانگی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. بعضی از آلودگی های سر سخت و همچنین آب یا مایعات دیگر توسط جاروبرقی های معمول قابل جمع شدن نیستند. در این مواقع، بکارگیری دستگاه جاروبرقی آب و خاک ضرورت پیدا می کند. این جاروبرقی ها به منظور جمع آوری جامدات و مایعات از روی سطوح کف و فرش و موکت استفاده می گردد. انتخاب بهترین مدل جاروبرقی آب و خاک باید با در نظر گرفتن معیار هایی انجام شود تا بتوان از هدر رفت سرمایه جلوگیری نمود. در ادامه جزئیات بیشتری در مورد این دستگاه نظافتی بیان خواهد شد.

 

ساختار جاروی آب و خاک

جاروی آب و خاک ، از سه بخش اصلی موتور ، مخزن و خرطومی تشکیل شده است. موتور دستگاه در بالای مخزن قرار گرفته و وظیفه به راه انداختن پمپ مکش را بر عهده دارد. پمپ مکش ، ذرات را به همراه هوا از طریق خرطومی به مخزن انتقال می دهد. ذرات ریز پس از ورود به دستگاه از طریق خرطومی بر روی فیلتر قرار گرفته و جذب می شوند. مایعات بدون تماس با فیلتر به سمت مخزن می روند. اتصالات و نازل های مورد استفاده در این دستگاه ها ، برس ساینده آلودگی از روی سطح قبل از مکش آن و یا نازل های باریک برای گوشه ها و کناره ها هستند. بهترین مدل های جاروبرقی آب و خاک با برخورداری از ابعاد فشرده، حجم مخزن زیاد و جابجایی آسان، امور نظافتی را تسهیل می نمایند.

 

طرز کار جاروبرقی آب و خاک

مطالعه دفترچه راهنمای جاروبرقی آب و خاک بهترین و اصولی ترین روش برای استفاده صحیح از این دستگاه می باشد. با این حال طرز کار جاروبرقی آب و خاک تفاوت چندانی با سایر جاروبرقی ها نداشته و تنها کاربرد و ساختار آن متفاوت است. عایق بندی مناسب دستگاه یه ویژگی برجسته در ساختار آن بوده تا رطوبت مکش شده، نتواند به بخش های مهم یعنی پمپ و موتور سرایت کند. همچنین مکش آب خطر برق گرفتگی برای کاربر نخواهد داشت. با توجه به سهولت تخلیه مخزن بعد از هر بار استفاده نیز، بوی نامطبوعی در داخل جارو ایجاد نمی شود. همچنین سیستم فیلتراسیون مجهز دستگاه جاروی آب و خاک باعث شده تا دستگاه بطور موثر آب و مواد جامد را در کنار هم جمع نماید. بهترین مدل جاروبرقی آب و خاک دارای سیستم فیلتراسیون قوی و جداگانه برای مایعات و جامدات می باشد.

 

مقاله کاربردی : خرید بهترین برند و مدل جاروبرقی صنعتی ایرانی

ویژگی های بهترین مدل جاروبرقی آب و خاک

استفاده نمودن از جاروبرقی آب و خاک یکی از بهترین جایگزین ها برای روش های سنتی می باشد. این مدل از جاروبرقی ها شباهت بسیار زیادی به جاروبرقی های معمولی دارد، با این تفاوت که امکان جمع آوری مایعات در کنار آلودگی های جامد بوسیله این جاروبرقی فراهم شده است. از مهمترین و اصلی ترین ویژگی های بهترین مدل جارو برقی آب و خاک می توان به مواردی از جمله زیر اشاره کرد:

– تطبیق پذیری بسیار بالا با امور نظافتی

–  بالا بودن قدرت موتور جاروبرقی

–  جابه جایی بسیار راحت به دلیل داشتن چرخ های روان

–  منسجم بودن ابعاد جاروبرقی

–  راحت بودن فرایند تخلیه مخزن جاروبرقی

استفاده از چرخ های بسیار مقاوم در بهترین مدل دستگاه جاروبرقی آب و خاک سبب شده است تا شما بدون نیاز به بلند کردن آن، جابه جایی راحتی را داشته باشید. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد کاربرد و مزیت های استفاده از این دستگاه توضیحات بیشتری را به حضورتان ارائه دهیم.

فیلتر مکش آب دستگاه جاروبرقی صنعتی

 

نحوه استفاده از جارو برقی آب و خاک

استفاده از دستگاه جاروبرقی آب و خاک ، چندان سخت و دشوار نمی باشد. ابتدا دستگاه را به محل مورد نظافت ببرید و سپس آلودگی های جامد و حتی خیس و مرطوب را جمع آوری کنید. همچنین می توانید کف حمام را در صورت سر ریز شدن آب نظافت کنید. در صورتیکه جاروبرقی شما دارای فیلتر کارتریجی نباشد، می توانید بدون وقفه جامد و مایع را با هم جمع آوری کنید. در غیر این صورت برای جمع آوری مایعات باید فیلتر کارتریجی را تعویض کنید. برای جلوگیری از انباشت بوی ناخوشایند نیز بهتر است مخزن دستگاه را بعد از هر بار استفاده تخلیه نمایید. برای نظافت فرش و موکت توسط این جاروبرقی ها ، تنها نیاز به نازل مخصوص فرش دارید.

 

انواع جاروبرقی آب و خاک

جاروبرقی های آب و خاک از نظر نوع کاربرد ، به چند دسته خانگی ، تجاری ، نیمه صنعتی و صنعتی تقسیم می گردند. این دستگاه ها از نظر ابعاد در مدل های کوچک تا بزرگ طراحی می شوند. مدل های بزرگ تر دارای عملکرد سریع تر و ظرفیت بیشتر هستند ، هرچند حجیم بوده و وزن بالایی دارند. در نقطه مقابل جاروبرقی های با ابعاد کم ، قدرت و ظرفیت پایینی داشته و کاملا مناسب محیط های خانگی هستند.

 

کاربرد های بهترین مدل جاروبرقی آب و خاک

دستگاه جاروبرقی آب و خاک تقریبا همه کاره هستند ، بطوریکه آلودگی های سخت، ذرات ریز گرد و غبار و حتی مایعات را جمع آوری می نمایند. کاربرد های دستگاه جاروبرقی آب و خاک در محیط های خانگی و صنعتی شامل موارد زیر هستند :

1-تخلیه آب داخل یک مخزن یا جمع آوری آب سر ریز شده در محیط هایی چون رختکن استخر ها

2-مکش ذرات ریز ، خاکستر و پودر ها و

3-جمع آوری زباله و گرد و خاک از روی سطوح کف، فرش و موکت و پرده ها

4-تمیز کردن سریع شومینه و جمع آوری خاکستر ، خرده چوب و گرد و خاک

5- مکش برف انباشته شده بر روی سطح زمین در ورودی خانه

6-نظافت داخل لوله های نفتی

7- جمع آوری ذرات ریز پودری ، کنستانتره آهن ، آرد و دیگر ذرات ریز در خطوط تولید و کارگاه های صنعتی

8-انتقال جامدات و مایعات

9-جداسازی مواد جامد از مایع و بازگردانی مواد سودمند به چرخه خط تولید

 

مزایای خرید بهترین مدل جاروبرقی آب و خاک

کاربرد های متنوع دستگاه جاروبرقی آب و خاک و انعطاف پذیری آن با انواع مختلف امور نظافتی از مزایای مهم و اصلی این دستگاه می باشند. میان جاروبرقی تجاری و جاروبرقی آب و خاک تفاوت هایی وجود دارد. ساختار بدنه و قدرت موتور جاروبرقی های مکش آب و مواد جامد به گونه ای است که بتوانند حجم بالایی از آب و مواد جامد را از سطوح تمیز کنند. فیلترهای استفاده شده در این دو دستگاه نیز با یک دیگر متفاوت بوده اند و شما نیز می توانید با توجه به نیز خود، یکی از بهترین و مناسب ترین این محصولات را تهیه و خریداری کنید. جاروبرقی آب و خاک دارای دو فیلتر جداگانه برای مواد جامد و آب می باشد که در جاروبرقی های تجاری شاهد تنها یک نوع فیلتر هستیم. مقاومت مخزن این دستگاه در برابر خوردگی بعلت مکش مایعات از مزیت های دیگر این جاروی آب و خاک می باشد. جاروبرقی آب و خاک صنعتی ساختار حرفه ای تر و مجهز تری دارند، به گونه ای که امکان جدا نمودن مواد جامد و مایع از یکدیگر فراهم شده است. مزیت استفاده از این جاروبرقی ها در صنایع امکان بازیابی مواد اولیه و ارزشمند و جدا نمودن آنها از مایعات جمع آوری شده از سطح ماشین آلات می باشد.

مکش آب توسط جاروبرقی آب و خاک

 

انتخاب بهترین مدل جاروبرقی آب و خاک

انتخاب بهترین مدل جاروبرقی آب و خاک در وهله اول به نوع کاربرد خانگی یا صنعتی بستگی دارد. حجم کار و حجم زباله های موجود در محیط ، فاکتور دیگری است که می بایست در انتخاب این دستگاه به آن توجه نمود. خرطومی دستگاه با توجه به وسعت محیط باید به گونه ای باشد که دچار گرفتگی نشود. ظرفیت مخزن این جاروبرقی نیز به گونه ای باید باشد که پاسخگوی نیاز فرد باشد ، به گونه ای که تعداد دفعات تخلیه مخزن را به حداقل برساند. سهولت کاربری ، ابعاد مناسب با محیط، نوع فیلتر و قدرت مکش بالا از دیگر موارد مهم در انتخاب این دستگاه ها هستند.