سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار و مقالات مربوط به دستگاه های نظافت صنعتی

مزیت های اسکرابر چیست ؟

نظافت فضاهای تجاری و صنعتی دارای وسعت بالا به وسیله روش های سنتی عملی دشوار و غیر منطقی است و به همین دلیل استفاده از دستگاه های نظافت صنعتی ی تواند بهترین شیوه نظافتی برای چنین اماکنی به شمار آید. دستگاه زمین شوی صنعتی یکی از پرکاربرد ترین ماشین آلات مکانیزه صنعتی می باشد که برای تمیز نمودن فضاهای صنعتی، نیمه صنعتی، تجاری و حتی مسکونی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. اسکرابرها دستگاه های تخصصی نظافت  هستند که به منظور شستشوی سطوح کفپوش ها و خشک کردن آن ها کاربرد دارند. با توجه به کاربرد و ویژگی های این دستگاه نظافتی آن را به دو نوع اسکرابر دستی و اسکرابر سرنشین دار تقسیم بندی می نمایند که متناسب با اندازه و ظرفیت آن ها می توان از این تجهیزات بهره گیری کرد. هر دو مدل از دستگاه زمین شوی صنعتی دستی و زمین شوی صنعتی خودرویی دارای کاربردها و ویژگی های مخصوص به خود هستند که در ادامه به آن ها پرداخته می شود.

 

زمین شوی صنعتی دستی چیست؟

اسکرابر دستی رده ای پرکاربرد از مکانیزم های نظافتی است که برای هدایت آن کاربر پشت دستگاه ایستاده و آن را به سمت جلو هدایت می کند که از ابعاد فشرده و منسجم برخوردار بوده و به همین دلیل به راحتی می توان آن را جابه جا نمود. از آنجایی که کفشوی دستی را می توان در هر فضایی با متراژ کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار داد این دستگاه در مصارف خانگی، اداری، تجاری، صنعتی و نیمه صنعتی استفاده می گردد. اسکرابر صنعتی دستی در انواع گوناگونی تولید شده اند. که بتوانند با در نظر گرفتن شرایط و امکانات، تمامی نیازهای استفاده کنندگان را به طور کامل رفع نمایند. دستگاه زمین شوی صنعتی دستی با استفاده از تی و سیستم مکنده، شروع به شستشوی کفپوش ها نموده و سپس آب های آلوده را جمع آوری می کند. قدرت مکش سامانه مکنده اسکرابرها به گونه ای است که، می تواند به خشک شدن هر چه سریعتر کفپوش ها کمک نماید.

 

بخش های تشکیل دهنده اسکرابر دستی

اسکرابرهای دستی از چند بخش اصلی شامل تی، مخزن آب تمیز و آب آلوده، برس و موتور اسکرابر تشکیل شده است و نیروی محرکه آن ها به وسیله برق یا باتری تامین می گردد. در برخی از مدل ها موتور جلو برنده بر روی اسکرابر صنعتی تعبیه شده تا دستگاه بر روی سطوح شیب دار حرکت آسان داشته باشد و علاوه بر آن شستشویی باکیفیت و یکنواخت ارائه دهد. تی و برس ها نقش اصلی را در شستشو و خشک کردن سطوح بر عهده دارند و مخازن نیز آب تمیز و کثیف را درون خود جای می دهند تا آلودگی به دیگر بخش های فضا منتقل نشود و تنها آب تمیز به چرخه شستشو راه پیدا می کند.

 

مقاله کاربردی : اسکرابر چیست ؟ 

انواع اسکرابر دستی

دستگاه های زمین شوی صنعتی دستی در دو مدل باتری دار و کابلی طراحی و تولید شده اند که با توجه به محدودیت ها و یا امکانات محیط مورد نظر به کار می روند. اسکرابر دستی باتری دار به طور معمول مناسب اماکنی است که دسترسی به پریز برق وجود ندارد و یا وجود کابل برق در محیط از لحاظ ایمنی ممنوع است. این کف شوی دستی با توجه به میزان شارژ باتری قادر به فعالیت می باشد، بنابراین در مدت زمان نسبتا مشخصی می توان از آن استفاده نمود. برای استفاده از دستگاه زمین شوی دستی کابلی نیاز به دسترسی مستقیم به برق شهری است و در نتیجه  در فضاهایی به کار می روند که به پریز برق دسترسی مستقیم وجود دارد و از همین رو مدت زمان مشخصی برای استفاده از این نوع اسکرابر تعیین نشده و می توان تا زمان اتمام نظافت آن را مورد استفاده قرار داد.

 

مزایای دستگاه زمین شوی صنعتی دستی

اسکرابر دستی به دلیل ابعاد کوچک و مزایای زیاد جزو پرکاربرد ترین دستگاه های نظافت صنعتی محسوب می شود و به همین دلیل است که در تمامی مصارف از جمله خانگی، اداری، نیمه صنعتی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از این مزیت ها عبارت اند از :

– سهولت در استفاده: از ابتدایی ترین مزایای اسکرابر دستی می توان به سهولت در استفاده از آن اشاره نمودY از آنجایی که برای استفاده از این دستگاه مکانیزه، کافی است آن را به حرکت در آورد بنابراین نیاز به آموزش های پیچیده نیست و هر فرد آماتور و تازه کاری می تواند به کار کردن با دستگاه بپردازد.

– نگهداری آسان: دستگاه های زمین شوی صنعتی دستی از ساختار فشرده برخوردار هستند و در نتیجه فضای حفظ و نگهداری آن ها نیز کوچک خواهد بود، همچنین به راحتی و بدون نیاز به حضور تعداد زیادی از نیروهای انسانی دستگاه جا به جا می شود.

– مقرون به صرفه: از دیگر مزایای اسکرابرهای دستی می توان به اقتصادی بودن آن ها اشاره نمود؛ این دستگاه ها از قیمت مناسب تری نسبت به اسکرابرهای سرنشین دار برخوردار هستند و همچنین نیاز به مواد شوینده و آب زیادی که در روش سنتی نیاز می باشند، ندارند. بنابراین استفاده از این دستگاه نظافت صنعتی می تواند در طولانی مدت کاملا مقرون به صرفه باشد.

– سازگاری با محیط زیست: از دیگر مزایای اسکرابر دستی می توان به عدم نیاز آن ها به مواد شوینده شیمیایی مضر برای گیاهان، آب و خاک اشاره نمود به صورتی که این اسکرابرها با استفاده از حداقل مواد شوینده عملیات نظافت و شستشو را انجام می دهند، از سازگاری کاملی با محیط زیست برخوردار می باشند.

– حفظ سرعت و کیفیت نظافت: بهره مندی از دستگاه زمین شوی صنعتی دستی سبب خواهد شد تا در کمترین زمان ممکن بتوان کفپوش ها را نظافت نمود. همچنین با استفاده از اسکرابرهای دستی کیفیت نظافت نیز به طور کامل حفظ خواهد شد.

 

بررسی تفاوت ها و شباهت های زمین شوی  صنعتی دستی و سرنشین دار

معمولا هنگام انتخاب اسکرابرها این سوال ایجاد می شود که اسکرابر دستی انتخاب شود یا اسکرابر های سرنشین دار؟ برای جواب به این سوال باید گفت که اسکرابر ها در هر دو نوع دارای ویژگی و مزایای بسیار زیادی هستند و به همین دلیل نمی توان گفت که کدام اسکرابر بهتر است. فقط می توان گفت که بهترین انتخاب، زمانی انجام می شود که اسکرابر مناسب با توجه به نیاز شناخته شود. معمولا دستگاه زمین شوی صنعتی دستی در فضاهای کوچک و متوسط مانند راهروها، اتاق ها، پارکینگ ها، فضای میان قفسه ها در انبارها و سایر محیط هایی که مساحت کم و یا قدرت مانور پذیری پایین دارند، به کار می روند. اما از دستگاه های کف شوی خودرویی در فضاهای گسترده و محوطه استفاده بسیار زیادی می شود. زیرا این اسکرابر ها از مخازن بسیار بزرگتری نسبت به اسکرابرهای دستی برخوردار هستند. که موجب می شود تا در مدت زمان بسیار کم بتوانند فضای گسترده ای را نظافت نمایند. این اسکرابرها مانند هر خودرو دیگر توسط یک راننده هدایت می شود و برای شستشوی فضاهای محدود و کم عرض امکان به کارگیری آن ها وجود ندارد.